انواع کاربرد فناوری بلاک چین

سه شنبه 14 آبان 1398
15:03
سیمرغ

موارد استفاده از بلاک چین در زندگی واقعی

انتخابات و حکومت

فناوری بلاک چین به کمک انتخابات می آید. تقلب و فساد با کاربرد بلاک چین در سیاست به ویژه رای گیری از بین می رود . امنیت محور انتخابات سالم است؛ زیرا هر رأی نیاز به محافظت و احترام دارد که اغلب موارد رعایت نمی شود.قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم نیز به این روند کمک می‌کند. ویژگی های بلاک چین، از قبیل شفافیت، اجازه می دهد که رأی ها مورد پیگرد قرار گرفته، شمارش شوند و با منابع مختلف همخوانی داشته باشند. در عین حال حفظ حریم خصوصی رای دهندگان به علت ناشناس بودن معاملات در بلاک چین رعایت می شود.Cybersecurity تأیید نمود که آزمایشگاه کسپرسکی یک سیستم رای گیری اینترنتی مبتنی بر بلاک چین به نام Polys را معرفی کرده است.

کاربرد بلاک چین درحوزه سلامت و پزشکی

ماهیت تغییرناپذیر این فناوری می‌تواند تحولات بزرگ درحوزه سلامت و پزشکی به‌ارمغان آورد و به‌همین‌دلیل کاملا برای این بخش مناسب به‌نظر می‌رسد.به دلیل وجود کلاهبرداری و تقلب این صنعت به‌شدت به سامانه‌ای نیاز داردکه قابلیت‌هایی برای تأیید و بررسی صحت امور داشته باشد. بلاک چین می‌تواند این نیاز را برطرف کند و بنابراین اجرای یک سامانه‌ی مبتنی بر بلاک چین در صنعت بهداشت جهانی واقعا ضروری است. این پراکندگی نوعی هرج‌ومرج به‌همراه دارد و دغدغه‌ی بزرگی برای حوزه‌ی سلامت است. سامانه بلاک چین از اتریوم و فناوری قرارداد هوشمند برای انجام این کار استفاده می‌کند، چیزی که تا همین چندسال اخیر شدنی نبود. هر بیمار می‌تواند یک اثرانگشت منحصربه‌فرد بلاک چینی داشته باشد تا از واقعی‌بودن هویت او و سوابق درمانی‌اش اطمینان حاصل شود. پلتفرم‌هایی مانند Medicalchain در حال حاضر چنین خدماتی را به متخصصان حوزه‌ی سلامت ارائه می‌کنند.

یکی دیگر از کاربردهای مهم بلاک چین بهبود روند تحقیقات پزشکی جهانی است. با استفاده از بلاک چین می‌توان تا حد زیادی روی نتایج آزمایش‌های داروسازی نظارت کرد.

فناوری بلاک چین وآموزش

کشف استعداد

فناوری بلاک‌چین در کسب وکارهای نوپا یا همان استارتاپ ها هم کاربرد دارد.ترکیب این فناوری با سیستم های منابع انسانی HR بستری مناسب جهت کمک به کشف استعداد ها و هم چنین فرایند انتخاب و تصمیم گیری و بررسی شایستگی متخصصین در حوزه کاریشان می باشد. بلاک چین با روش EchoLink موجب اطمینان کاربران از اطلاعات آموزشی و سوابق تحصیلی، ارزیابی و شناسایی مهارت ها و تجربیات مورد نیاز برای هر شغل، صرفه جویی درهزینه و کاهش زمان جستجو برای شغل دلخواه و دسترسی کارفرمایان به نیروی متخصص مورد نظرشان میشود.

پرداخت و هزینه ها

با فناوری بلاک‌چین، امکان پرداخت ها، بورس تحصیلی و بدهی دانشجویان را فراهم می شود همچنین یک روش پرداخت برای سایر هزینه های مرتبط با آموزش عالی مانند مسکن، غذا، کتاب و حمل و نقل است..برای مثال Larecoin یک ارز رمزنگاری شده است که این کارها را انجام میدهد.

حفاظت از دانش و IP مالکیت معنوی

برای ایمن کردن تسهیم دانش می توان از فناوری بلاکچین استفاده کرد .به چه معنا؟

به عنوان مثال: Orvium ، یک چارچوب منبع باز است که توسط فن آوری بلاک‌چین برای مدیریت نشریات علمی طراحی شده است. پژوهشگران میتوانند یک رکورد جهانی، قابل ردیابی و امن به صورت آنلاین از تحقیقات خود ایجاد کنند، که باعث حذف قدرت تمرکز ناشران دانشگاهی و بازگرداندن حقوق دانشمندان ،محققان و پژوهشگران و موسسات علمی و تحقیقاتی میشود.

بلاک چین بازاری برای ارتباط مستقیم سرمایه های انسانی با کارفرمایان است

شرکت هایی که آموزش های آنلاین را از طریق دوره ها و درس های میکرو ارائه می دهند، ازبلاک‌چین برای ایجاد ارتباط مستقیم سرمایه های انسانی با کارفرمایان استفاده می کنند.به عنوان مثال BitDegree، دوره های آنلاین ارزان قیمت و یا رایگان برگزار می کند و با استفاده از فناوری بلاکچین نیروهای آموزش دیده را به بازار کارفرمایان متصل می کند.


ثبت اسناد

بلاک چین می‌تواند هرگونه ثبتی را به نحو بهتری انجام دهد. برای مثال پروسه ثبت ملک بسیار پرهزینه است، نیاز به نیروی کار زیادی دارد و به شدت در معرض کلاهبرداری قرار دارد. هندوراس اولین دولت بود که این ابتکار عمل را در سال ۲۰۱۵ انجام داد هرچند که وضعیت فعلی آن پروژه نامشخص است. در سال جاری، گرجستان یک قرارداد را با گروه Bitfury ایجاد کرد تا یک سیستم بلاک چین برای ثبت دارایی ایجاد کند. به گزارش رسمی، هرناندو د سوتو، اقتصاددان برجسته و مدافع حقوق مالکیت، یکی از مشاوران این پروژه خواهد بود. اخیرا، سوئد نیز اعلام کرد که از این سیستم برای ثبت املاک در کشور خود به صورت آزمایشی بهره خواهد برد.


[ بازدید : 334 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ارز دیجیتال است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]