ساتوشی ناکاماتو کیست

شنبه 11 آبان 1398
14:28
سیمرغ

ساتوشی ناکاموتو نام مستعار خالق بیت کوین است. وبسایتی با نام مشابه خلاصه‌ای از کتاب در دست نگارش او را برای دانلود قرار داده است.

در سال‌های گذشته متون و اخبار مختلفی به نام ساتوشی ناکاموتو منتشر شده‌اند. البته از آخرین متن منتشر شده چند سال گذشته است. جمعه‌ی گذشته فردی که خود را ناکاموتو معرفی می‌کند، یک خلاصه‌ی ۲۱ صفحه‌ای از یک کتاب را در وبسایت NakamotoFamilyFoundation.org منتشر کرد. این خلاصه، توضیحی از یک کتاب در مورد منبع و پایه‌های ارزهای رمزنگاری شده است. دامنه‌ی مذکور چند روز قبل توسط سرویس آمازون به فردی ناشناس فروخته شده بود. یک فرد رابط نیز چند روز پیش به‌نمایندگی از ناکاموتو با مجله‌ی وایرد تماس داشته است.

از زمان خلق بیت‌کوین، افراد زیادی خود را به‌عنوان ساتوشی ناکاموتو معرفی کرده‌اند.هویت واقعی ساتوشی چیست ؟در این میان آنالیزها و بررسی‌های رسانه‌های آنلاین نیز انگشت خود را هرازچندگاهی به سمت یکی از کارشناسان دنیای فناوری نشانه رفته‌اند. یکی از مقاله‌های مشهور در این زمینه در سال ۲۰۱۴ در مجله‌ی نیوزویک منتشر شد و یک مرد ژاپنی-آمریکایی در کالیفرنیا را به‌عنوان خالق بیت کوین معرفی کرد. در سال ۲۰۱۵ نیز وایرد پرونده‌ای در مورد کرگ رایت، متخصص استرالیایی منتشر کرد. در این پرونده رایت به‌عنوان خالق بیت کوین یا علاقه‌مند به شناخته شدن به‌عنوان ناکاموتو معرفی شد. رایت هنوز هم قصد دارد خود را به‌عنوان ناکاموتوی واقعی معرفی کند. او توییت‌هایی در مورد رمزنگاری منتشر می‌کند و چند روز پیش نیز ادعا کرد که وب‌سایت جدید اعتبار ندارد.

نکته‌ی مهم این است که هیچ‌یک از ناکاموتوهای مدعی تا به امروز نتوانسته‌اند در عمل خود را به جامعه‌ی متخصصین رمزنگاری اثبات کنند. متخصصین این جامعه معتقدند ناکاموتوی واقعی باید به کلیدهایی که بیت‌کوین‌های اولیه را کنترل می‌کنند، دسترسی داشته باشد. این بیت کوین ها چند سال است که بدون تغییر مانده‌اند. در تعریف ساده مدعی‌ها می‌توانند با جابجایی یکی از این سکه‌ها به آدرسی دیگر یا تایید سندی با استفاده از کلید این بیت کوین‌ها، ادعای خود را اثبات کنند.

بیت‌کوین اولین دارایی به‌کلی غیر‌متمرکز دیجیتالی در جهان بود که یک دهه پیش توسط ساتوشی ناکاموتو جهت عرضه در بازار به‌وجود آمد و تا زمان نگارش این مطلب، بزرگ‌ترین ارز رمز‌پایه در جهان، با بازاری به بزرگی ۲۱۹ میلیارد دلار و ۷۰ درصد سلطه بر بازار ارزهای دیجیتال است.

ساتوشی با تلاش فراوان و تفکری عمیق، بیت‌کوین را ایجاد کرد اما بعد از گذشت یک دهه، هنوز دو نکته‌ی مبهم در این مورد وجود دارد. نکته‌ی اول اینکه، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو مجهول مانده‌ و معلوم نیست آیا او یک شخص، مرد یا زن یا نمادی از یک گروه توسعه‌دهنده‌ی ناشناس است.


[ بازدید : 302 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ارز دیجیتال است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]